A tánc alapjai, első táncóra


2019.12.11. A tánc alapjai, első táncóra

Rahul az első órára Budapest pólóban érkezett, amit tőlem kapott még korábban. Most is hoztam neki egyet, mert szereti a pólókat, főleg a különlegeseket. Ma másfél óra alaplépés gyakorlással kezdtük. Tudtam, hogy így lesz és nem koreográfiákat tanulok rögtön. Azt hittem nem fogom bírni, de egész jól ment. Rahul is elégedett volt velem, ami meglepő. Az itteni klíma jót tesz nekem. Egészen más a mester előtt gyakorolni. Sokkal mélyebb és persze fárasztóbb. Rahul sosem hagyja ki az alapokat. A saját gyakorlásából sem, és mikor tanít, akkor is ezt tartja legfontosabbnak. Az alaplépéseken keresztül formálódik a test, ez az, ahol legyőzöd a tested korlátait, lemorzsolod a felesleges mozdulatokat, és közben az elmédet is betöröd. Ennek azért sok szintje van, de közben végig meg kell őrizd a tánc iránti lelkesedésed. Ez magától nem történik meg. Legalábbis aki nem ebbe a társadalomba született, azzal nem. Idő és tudatosság kell hozzá, meg alázat, türelem, tisztelet. Ezek a legfontosabb dolgok, amiket a táncon keresztül meg lehet tanulni. Fontosabb mint maga a tánc. Valódi tánc nem nyilvánul meg ezek nélkül. És ha ezt sikerül egy kicsit is megtanulni, vagy legalább tudatosítani, akkor ez látszódni fog. A színpadon és táncteremben is meztelen a lelkünk. Ezt nagyon jó átélni, és talán nézni is, ha elég bátor vagy hozzá, hogy megtedd és ha tudod, hogy vannak kincseid, amik ragyognak, ha nem takarod el, és amit az emberek látni vágynak. (Az emberek, vagy a bennük lévő Istenek, mert az emberek lehet, hogy másfajta meztelenséget szeretnének látni.) Rahul azt mondja, hogy bűnökkel nem lehet táncolni, mert látható. De mi is az a bűn? És akkor kinek kéne táncolni? Azt hiszem nem véletlen halt ki a mahari tradíció erre a századra. de, hogy mi is az pontosan, arról majd később írok. Röviden csak, annyi, hogy ők templomi táncos szerzetesnők voltak.

Megjegyzések

  1. Ez így gyönyörű! Köszönet az írásért! Hálát érzek,h.megismertelek. Hálát,h.voltam elég bátor odamenni és járni azóta is tanítványoddá szegődve... A "rokonságért"... Egyszerűen hálával telt a szívem. Köszönöm a csodát a Mindennek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megtisztelő, hogy olyan valaki, mint te, aki mögött ekkora megvalósítás van eljött az órámra, sőt szívből alázattal követi a nem mindennapi instrukciókat. Nem gondolom, hogy ez az én érdemen. Én is megdöbbenve állok azok előtt a dolgok előtt amit itt tapasztalok. Az egyetlen érdemen, hogy bár nem száz százalékosan, de néha vagyok elég bátor, hogy a büszkeséget félretéve az őszinteség mentén haladjak. Öröm számomra, mikor ebben hasonszőrűekre találok. Köszönöm a jelenléted. Engem megerősít az utamon.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szembesülés magammal és Indiával

Saraswati Puja

Egy csendes nap a maharikra emlékezve